သစ္သားရုပ္တု ဆင္းတုေတာ္ကိုးကြယ္ရာတြင္ အေနကဇာတင္ျခင္းႏွင္႕ မတင္ျခင္း
လိုက္၍ ျပဳလုပ္ႏိုင္သမွ် ေကာင္းျမတ္သည္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရုပ္ပြားဆင္းတုမ်ားကို အေနကဇာတင္မွု ျပဳၾကေလသည္။ ျပဳသည့္အတြက္လည္း ကုသိုလ္ ပိုမိုအထူးျဖစ္ရျပန္သည္။
(၂) အေနကဇာမတင္ေသာ ဆင္းတုကို ကိုးကြယ္ရွိခိုးရာ၌ ကုသုိလ္ ရ-မရ ပုစာၦ၌ ေျဖဆိုဖြယ္ အထူးမရွိ။ ပထမပုစာၦအေျဖႏွင္႔ပင္ ေျဖျပီးျဖစ္၏။
(၃) လူသားသတၱ၀ါႏွင့္ အသက္မဲ့သစ္သားသည္ မည္သည္ကို ရွိခိုးကိုးကြယ္ထိုက္ပါသနည္း။
(၄) သို႔ျဖစ္လွ်င္ လူသားကိုယ္တိုင္ကို အေနကဇာတင္၍ ရွိခိုးပူေဇာ္က သာ၍ မျမတ္ဘဲရွိမည္ေလာ။
(၅) ထိုလူသားကို ဘုရားအျဖစ္ အေနကဇာမတင္ဘဲ ဘုရားဟူ၍ ၀န္ခံကာမွ် ဘုရားမွတ္၍ ရွိခိုးျခင္းသည္ မွန္ေသာဘုရားကို ရွိခိုးရာ ေရာက္မည္ေလာဟူေသာ အေမးပုစာၦသံုးခ်က္သည္ (အေရးမပါ အရာမေရာက္)ကေတာက္ကတက္ ပုစာၦမ်ားျဖစ္၍ ေျဖဖြယ္ကိစၥမရွိျပီး။ (အေရးမပါ အရာမေရာက္) ဆိုသည္ကား
အသက္မရွိေသာသစ္သားကို အစြဲ႕ျပဳရေသာ အရာမ်ိဳးမဟုတ္၊ အသြင္သ႑ာန္မ်ားသာလိုရင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ပါ၍ အသက္မရွိေသာ သစ္သားကို အစြဲ ေမးခြန္းထုတ္ျခင္းသည္ အေရးမပါ အရာမေရာက္ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔အတူ ေက်ာက္ဆင္းတု၊ ေၾကးဆင္းတု၊ ေငြဆင္းတုမ်ား၌လည္း ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ ေရႊ၊ ေငြမ်ားသည္ လိုရင္းမဟုတ္၊ အသြင္သ႑ာန္သာ လိုရင္းျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ဤ၀တၱဳမ်ားေထာက္ထား၍ ထင္ရွားေစရာ၏။
ဓမၼာေသာကမင္းၾကီးသည္ ကာလနဂါၾကီးကို ေခၚ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏အသြင္ကို ဖန္ဆင္း၍ ျပပါဟုဆို၏။ ကာလနဂါးသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အသြင္ေတာ္ကုိ လကၡဏာၾကီးငယ္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ႏွင္႔တကြ ဖန္ဆင္း၍ ျပေလသည္။ မအိပ္ဘဲ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လံုး ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္သည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ လာရွိပါပသည္။ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ ဖုႆ ေရ၀မေထရ္ၾကီးသည္ မာရ္နတ္ၾကီးနွင္႔ ေတြ႕ၾကရာတြင္ "ျမတ္စြာဘုရား၏ အသြင္ေတာ္ကို ဖန္ဆင္းျပပါ" မာရ္နတ္ၾကီးအား ဆို၏ မာရ္နတ္သည္ လကၡဏာၾကီးငယ္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ႏွင့္တကြ ဖန္ဆင္း၍ ျပေလ၏ မေထရ္ၾကီးသည္လည္း ဘုရား၏ အသြင္ေတာ္ကို ျမင္ရ၍ မာရ္နတ္မွန္းသိလ်က္ႏွင္႔ပင္ ရွိမခုိး ဦးမခ်ဘဲ မေနႏိုင္၊ ရွိခိုး ဦးခ်ေလ၏။ မာရ္နတ္သည္ မေထရ္၏ ရွိခိုးဦးခ်ျခင္းကို မခံႏိုင္၍ ခ်က္ခ်င္းပင္ ကြယ္ရသည္ဟု က်မ္းဂန္တို႔၌ လာ၏။
ဤ၀တၱဳတို႔၌ ကာလနဂါးၾကီးသည္ တိရစာၦန္မ်ိဳးျဖစ္သည့္ျပင္ ရန္သူလည္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ပါလ်က္ အသြင္ေတာ္ကို ျမင္ရသည့္အတြက္ ဓမၼာေသာကမင္းၾကီးနွင္႔ ဖုႆ ေရ၀ မေထရ္ၾကီးတို႔ ရွိခုိးျခင္းကို ျပဳၾကေလ၏။ အသြင္သ႑ာန္သည္ ဤမွ် သဒၶါတရားကို ပြားေစႏုိင္၏။ ဤ၀တၱဳမ်ားေထာက္၍ သစ္သား၊ ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ ေရႊ၊ ေငြ စသည့္ အရာ၀တၱဳမ်ားသည္ မဓာနပဟုတ္၊ အသြင္သ႑ာန္ေတာ္သာ ပဓာနျဖစ္သည္ဟု ထင္ရွားေလ၏။ ဘုရား၏အသြင္သ႑ာန္ဟု သိလ်က္သားႏွင္႔ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိလွ်င္လည္း အျပစ္ၾကီး၏ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ျပစ္မွားသည္ႏွင္႔ အလားတူ၏။
Ref:"က်ိဳကၡမီျမိဳ႕ ေရလယ္ဘုရားၾကီးသမိုင္း" စာအုပ္မွ
ေက်ာင္းဆရာမ မသန္႕ဇင္ဦး(က်ိဳကၡမီျမိဳ႕သူ)အကူအညီျဖင္႔ စာျပန္ရိုက္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာင္းဆရာမ မသန္႕ဇင္ဦး(က်ိဳကၡမီျမိဳ႕သူ)အကူအညီျဖင္႔ စာျပန္ရိုက္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Ads go here
Comments